zaterdag 1 mei 2010

Neemt u plaats


Het bedrijf waarvoor ik werk zit midden in een reorganisatie vanwege een fusie. Dat betekent voor alle medewerkers dat opnieuw gekeken wordt naar hun functie. Want voor een aantal geldt dat hun huidige functie komt te vervallen. Laat ik nou bij die laatste groep horen, heb ik weer.
Dat mijn functie ging verdwijnen was geen verassing, die had ik al zien aankomen, maar de functie waarop ik mag gaan solliciteren is wel een aangename verassing. De schok kwam pas toen we te horen kregen dat er voor de mensen die hiervoor in aanmerking komen een overschot is van circa 45%! Dat betekent dus dat zo ongeveer de helft die baan op zijn/haar buik kan schrijven.

ZIJ gaan bepalen met welke 55% ze door willen. Hoe? Door een beoordeling van je huidige leidinggevende, dat zit wel snor, een tweetal e-assesments, toetsen op persoonlijkheid en gedrag en op werk en houding. Nr. 1 daarvan is gedaan en de andere komt deze week. En als laatste een sollicitatiegesprek met een leidinggevende to be!
Aanstaande dinsdag mag ik dus ’s middags, na 26 jaar voor dit bedrijf te hebben gewerkt, op sollicitatiegesprek bij mijn eigen werkgever. Kreeg vorige week de uitnodiging van ene Renee. In gedachte al mijn leuke jurkje, laag uitgesneden, en pumps met hakken klaargelegd, maar Renee blijkt een dame te zijn. Ik wordt dus geacht mezelf aan haar te gaan verkopen.
Nou ben ik van huis uit nogal bescheiden uitgevallen, ja echt waar. Ik weet best dat ik de meest geschikte persoon voor die functie ben, maar ik zou dat natuurlijk nooit over mezelf zeggen. Aanstaande dinsdag moet dat dus anders, ik zal HAAR ervan moeten overtuigen dat ik de gedroomde kandidaat ben.

Ik weet al hoe ik dat aan ga pakken. Op z’n Ratelbands.
Dus dinsdagochtend vindt je mij voor de spiegel. en tegen mijn spiegelbeeld zeg ik dan dat ik geweldig ben, dat ik de beste ben, dat ze niet om me heen kunnen en dat niet 1 keer, nee wel 100 keer. En als ik dan tegenover Renee plaatsneem kan zij maar 1 ding van mij denken:

ZIJ IS DE BESTE!


1 opmerking:

  1. Spannend! Maar ook best irritant dat je opnieuw moet solliciteren: ze moeten nu toch wel weten wat ze aan je hebben.

    Heel veel succes morgen!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk een berichtje! Tot de volgende keer.