woensdag 17 november 2010

SAMENwerken

Ik werk nu sinds ruim een maand op m'n nieuwe stekkie en het bevalt goed. Ik zit lekker in m'n vel ga met plezier naar mijn werk en heb er mijn draai inmiddels wel gevonden. Nou ben ik nogal het type eerst de-kat-uit-de-boom-kijken en inmiddels beginnen me een aantal dingen op te vallen. De meeste vrij onbelangrijk, maar met een ding zit ik nu toch te stoeien.

We zijn op 1 oktober met 6 nieuwe medewerkers op een groep van 11 begonnen. Van die zes komen er 4 vanuit een andere organisatie (fusie) en ik zie hen worstelen met de systemen en werkwijzes. Een is er al omgevallen (heeft twee weken thuis gezeten) en is inmiddels weer voorzichtig aan de gang. Een ander staat op het randje van en wat ik al aan zag komen gebeurde gisteren in het werkoverleg. Commentaar over en weer wat eindigde in tranen bij haar. En alhoewel er in woorden wel begrip voor hun situatie wordt getoond blijft het in daden achter. En tijdens die hele discussie heeft onze leidinggevende zijn mond niet opengedaan. En dat zit me nu dwars. Dus ik denk dat ik morgen maar eens een gesprekje aanga met hem, want ik vind dat we alles op alles moeten zetten om haar aan boord te houden, maar daar is naar mijn mening dan wel een schone taak voor hem weggelegd. Ik heb alleen het vermoeden dat hij dat nog niet (wil weten) weet en zich verschuilt achter de woorden "zo werken wij hier".  Misschien moeten een aantal dingen dan toch maar eens anders vanaf morgen.

17 opmerkingen:

  1. ohhh jij bent een supercollega zo wil iedereen wel een collega dat lees ik hier al , mocht ik ooit een accefietje hebben bel ik jou om te bemiddelen .....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je leidinggevende een kerel is, dan zorgt ie inderdaad dat ie je collega aan boord houdt en niet zo makkelijk zegt: zo werken wij hier als er zoveel nieuwe mensen bij zijn gekomen! Je bent een kanjer dat je ziet waar de schoen wringt, maar zorg ervoor dat het je zelf niet de kop gaat kosten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel tof van je dat je het voor haar opneemt - ik ben eens benieuwd of er ook daadwerkelijk iets verandert - succes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yep, een frisse wind kan nooit kwaad! Succes morgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en ZO ga je met collegas om!!! SMAK! Geef ;m van jetje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Spring jij maar op de bres, geen stijl als je zo iemand al gelijk laat dobberen...
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een lief mensje ben je toch!!
    wie wil nou niet jou als collega...
    met je hart om mensen denken en dan ook nog je hart op je juiste plek.
    petje af
    en een hele hele dikke knuf voor jou...
    je moet het toch maar ff durven gesprekjes aangaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, een geweldige collega ben je. Helemaal met je eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ga ervoor meis !!! superrrr !!! wie wil er niet zo'n collega als jij !! liefs Ria.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. You go girl! super van je dat je dat doet: met zulke medewerkers kunnen er veel vervelende dingen voorkomen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze boft maar met een collega zoals jij; heb bij mijn vorige werkgever fusie op reorganisatie gehad (zo'n 10 jaar lang) en dus ook zoveel werkprocessen en dan is het fijn als je dat samen met je team kan doen en iedereen mee met de groep kan. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed hoor dat je dit doet. Er zijn zoveel dingen die wel onderling besproken worden, maar niet daar neergelegd worden waar ze feitelijk thuishoren waardoor er alleen maar frustraties ontstaan. Dat ga jij wel doen. Klasse!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wie is Gerda S. Misschien heeft ze wat aan mijn link. Als ik kan helpen moet je het maar zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat stom (bloos).....zo zie je maar, je hoeft er niet blond voor te zijn.
    Ik ben er vandaag even niet helemaal bij.
    Kan beter vroeg mijn bed opzoeken vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. daar is lef voor nodig omdat aan te pakken, pet je af. Wat goed dat je zo betrokken bent bij een collega!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk een berichtje! Tot de volgende keer.