woensdag 8 december 2010

Sure we can

Maar niet altijd!




Beste mijnheer/mevrouw TNT,

Afgelopen maandag vond ik het volgende bericht in mijn mailbox:

Per post is bij ons een kapotte enveloppe aangekomen. Je briefje zat in de enveloppe, maar de chunk Bumps Zwart was eruit verdwenen. Heel vervelend, maar ik kan dus de chunk niet omwisselen.

Ik kan u verzekeren dat ik daar goed ziek van was. En boos, boos omdat dus blijkbaar iemand aan mijn spullen had gezeten. Toen ik dit in mijn omgeving vertelde werden er hier en daar wat schouders opgehaald. Ook al eens meegemaakt, TNT zeker, ik was stomverbaasd. Het is dus vandaag de dag niet meer vanzelfsprekend dat, wanneer je van je huisadres iets in een envelop stopt en dit vervolgens in de TNT brievenbus ter verzending deponeert je ervan uit mag gaan dat je zending ook ongeschonden op de plaats van bestemming komt. Nee, ik moet er dus voortaan rekening mee houden dat de medewerkers van de TNT niet te vertrouwen zijn en daar waar ze denken iets aan te treffen wat ze bevalt, ze zonder schroom zo’n envelop open maken. Vervolgens wordt hij (de lege envelop) nog wel netjes bij de geadresseerde afgeleverd, dat dan nog wel.

Het kan toch niet zo zijn dat we dit met z’n allen maar normaal moeten vinden. Ik kreeg zelfs een advies voor toekomstige zendingen: stuur dit dan terug in de originele verpakking, luchtkussen enveloppe of als pakket dan komt het zeker goed aan. Hieruit blijkt dus dat we ons daar maar op voor moeten bereiden, het is een normale zaak dat in andere gevallen je zending niet heelhuids aankomt.

Dat kan dan wel zo zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat dan ook zo maar accepteer. Wat gebeurd is kan ik niet meer terugdraaien. Ook zal ik dus niet de eerste zijn die dit bij u onder de aandacht brengt, maar ik denk wel dat er voor u een taak ligt om hier iets aan te doen zodat wanneer ik weer eens iets met TNT wil versturen met de vraag of ik ervan op aan kan dat alles keurig kan worden afgeleverd, u met recht kunt zeggen “sure we can”. Tot die tijd zou ik de slogan maar even achterwege laten, want mijn vertrouwen in u heeft een aardige deuk opgelopen.

Met vriendelijke groet,

26 opmerkingen:

  1. Ik kan me jouw verontwaardiging goed voorstellen. Balen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die TNT....dat is balen zeg.
    Hoorde pas dat er hier in de buurt ergens mensen uit een wijk klachten hadden over post die ze misten. De TNT is het gaan uitzoeken maar kon niets vinden. Tot er iemand die ooit bij de post had gewerkt ergens langs de kant van de weg iets bekends zag, je raad het al... een zak vol post. Nadat hij het had weggebracht bij de TNT gingen ze zelf ook op zoek en vonden nog 3 zakken. De zaterdaghulp had belangrijker zaken te doen, en heeft nu dus volop tijd.... Maar je zult maar op iets belangrijks zitten te wachten.

    Je had het nu toch over de TNT......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja heel fijn die TNT maar zelfs pakketten komen wel eens leeg aan is mijn ervaring ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schandalig hè, maar het gebeurt. Puberdame nam vorige week een doos aan voor de buurman verderop, meiske had niks in de gaten, maar die doos was dus gewoon al geopend en dan nog durven ze het gewoon af te leveren. Geen idee of er wat ontbrak, heb het zo weer aan de buurman meegegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Idioot he....
    De laatste tijd komt ook mijn post of niet aan of ...idd open
    Zo zat van

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het al zo vaak meegemaakt. Tot 3x toe zijn mijn Pathé vrijkaarten niet aangekomen. Blijkbaar is een envelop met die naam erop al voldoende om 'em eruit te vissen. Triest he?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb ooit eens een poppenhuis bouwpakket besteld,
    nooit ontvangen dus, het was een groot pakket van 10 kg., TNT raakte het kwijt! Na 6!!! maanden kreeg ik van TNT het bedrag vergoed. Ik baal ervan dat iemand anders nu mijn poppenhuis aan het bouwen is. Het is niet meer verkrijgbaar, dus ik kon het niet opnieuw bestellen.

    Gr. Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helaas ja, hier ook geen tevreden klant... en met pakketten gaat ook rgelmatig iets goed fout hoor.. sure!
    Wel een fijne dag verder!! Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Trouwens Karin, heb je wel in de gaten dat je blog heel langzaam laadt met die (zwarte) sneeuw ...?? Beetje irritant, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daarom is de sneeuw op je blog nu zwart van kleur...zels die kan er de lol niet van inzien....
    Als ze niet veranderen bij TNT, gaan we gewoon staken...doen zij ook...
    Hoe is het met de kerstsfeer???
    Kus, je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja, en nu nog staken ook. TNT scoort geen punten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sorry dames, nu schiet ik toch even in de verdediging, scheer a.u.b. niet alle postbode's over 1 kant, ik ben inmiddels ruim 11 jr. postbode en vind ook wel eens lege enveloppen bij de post en dat komt doordat de machine achter datgene wat er in de envelop zit blijft haken, de envelop kapot scheurt en daardoor de inhoud er uit valt en met die miljoenen die er dagelijks doorkomen is het aan het eind het proces niet meer na te gaan welke inhoud bij welke envelop hoort.
    Ik weet ook wel dat niet al mijn collega's even eerlijk zijn maar ga er niet automatisch van uit dat we allemaal zo zijn, we staan als postbode's aan het eind van de ladder maar willen niet overal de schuld van krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helaas herkenbaar. Ik kreeg laatst een pakketje dat was opengescheurd. Gelukkig zat de inhoud er nog wel in: zeker de verkeerde maat...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier loopt er ook zo'n fijne mijnheer de post rond te brengen. Het is een gewoonte bijna dat hij de post overal naar binnen kiept maar niet bij degene waar de post van is.
    En 1 keer iets waar ik voor moest tekenen en ik stond onder de douche dus kinderen 13 en 8 jaar doen deur open met de mededeling dat ik niet aan de deur kon komen. Dat vond de TNT medewerker heel erg vervelend en dat liet hij merken door tegen mijn kinderen te vloeken.
    Ik vind het een zooitje bij TNT.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik las je blogje over TNT en ben het met Trea eens, ik heb zelf jaren mer die machines gewerkt en daar blijf nogal wat hangen(enveloppen die vol met spullen zitten en dus vastlopen! Ook heb ik een aantal jaren op de afd gewerkt waar de beschadigde post zo goed mogelijk weer hersteld wordt en ik kan je zeggen dat daar alle mogelijke zorg aan wordt besteed en nee ik was niet in dienst van TNT maar slechts een uitzendkracht!Ik wou hier toch ff op reageren, groet Nienke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hier allemaal aardige postbodes.de ene is ook hulpjuf op school van zoon, de ander de dochter van de buren, ook de pakjes bezorger is ok.heb nog nooit een leeg pakket ontvangen. wel een paar keer een envelop die onderweg was opengescheurd (of door de machine)en waar door de post netjes een plastic zak was gedaan met een briefje er bij. 1 keer heb ik wel een dvd opgestuurd die ondanks postcode achterop nooit is aangekomen...maar dat was aan de andere kant van t land waar iemand de post versjouwde die niet in dienst van van de post.. en tja bewijs het dan maar eens he. Maar je hoort t wel vaker hoor..maar hier klaag ik niet over de postbodes. wel heel vervelend voor jou hoor.had je er wel ene bubbelenvelop om?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. AAAgh je zou ze toch, hier ook met regelmaat enveloppes opgetrokken, maar daar verdenk ik de douane dan weer van, want alles wat uit Nld. komt hahaha is niet vertrouwen stel je toch voor dat oma van 81 een hele lading drugs opstuurd in een layschipszak, standaard open terwijl we die hier zo missen layspaprika, waarschijnlijk bij de douane ook hahah..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Karin, ik ben echt zo benieuwd naar wat 'chunk Bumps Zwart' is! :)
    Balen dat je pakket zonder inhoud is binnengekomen... de brief ook echt aan meneer / mevrouw TNT verzonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. getver wat vervelend, hoorde het ook al van een vriendin die baalde er ook zo van.
    En dan krijg je van die tips waarvan ik denk hallo je moet toch gewoon iets kunnen versturen zonder het in een verzegelde doos te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goed van je! Dank voor de link, nu weet ik wat chunks zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ga maar weer op de kast...gisteren toch de bomen gehaald.
    In kamer is klaar, niet zo groot trouwens, maar speelkamer en buiten moet nog...Maandag, ga dadelijk gala-en...
    Kus, je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oooh wat erg, snap ook wel dat het soms de machine zijn schuld is, maar ik had laats een paketje waar ze niet zo zachtaardig mee om gegaan zijn, een mooi broccante zuiltje, helemaal doormidden, je kan het verhaaltje op mijn blog lezen ( als je wil tenminste)

    Wij hebben hier ook al eens meegemaakt, dat een postmedewerker facturen open maakte, en zijn eigen rek.nr invulde met de vermelding: Let op rekening nummer is gewijzigd...
    Eer men er dan weer achterkomt...ben je weer een paar maanden verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ongelooflijk hè? Maar het meest vervelende vind ik nog dat het als zo vanzelfsprekend wordt meegedeeld. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is! Zoiets als "we zeggen gewoon 'sorry' en dan is het wel weer goed!" Bah!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Karin,

    naar aanleidng van een leuk berichtje over jou op het blog van G-style kwam ik hier bij jou.
    En lees direct iets waar ik vanochtend nog aan heb gedacht.
    Ik heb een webwinkel, en vanochtens iets in een enveloppe gedaan, maar ook weer uitgepakt.
    ( omdat ik zo bang ben waarover jij schrijft!)
    stukje noppenfolie om het bestelde gedaan en weer terug in de enveloppe. en gepost!!
    Nog nooit problemen met bestellingen gehad, maar opeens bekroop mij vanaochtend een vrremd gevoel, en nu ik jou bericht lees denk ik;
    Gaat het goed met de verzonden bestelling? Ik hoop het toch wel!!

    Groetjes, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat rottig voor je! Ik kan het me goed voorstellen. Ik heb dit jaar een mooie zilveren servet ring, 110 jaar oud bij Ebay gekocht, werd verzonden met de Royal Mail (UK) en er stond dus mooi op het douane papiertje op de envelop dat er een ring in zat. De evenvelop kwam pas na 4 maanden bij mij (in Israel). Alles zat erin, behalve de ring. Klacht ingediend, nooit wat terug gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk een berichtje! Tot de volgende keer.